بازدید 51933
دو هزار و دویست و پنجاه و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

گلایه علم‌الهدی از مدیرانی که بقچه‌های خود را بسته‌اند /  نصیحت قوامی به عارف: بیش از این با آبروی خودت و اصلاحات بازی نکن /  رونمایی از کاندیدای اجاره‌ای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دستور واعظی درباره تدفین محمدرضا شجریان / قاسمی: تحریم‌هاى جدید آمریکا اقدامى ضدبشرى است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ 09 October 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

همایون شجریان: درمورد محل خاکسپاری استاد، فشاری وجود نداشت


همایون شجریان در واکنش به اظهارات برخی افراد که قبول خاکسپاری استاد شجریان در مشهد را به دلیل برخی فشارها دانستند، گفت: هیچ فشاری در این زمینه نیست.همایون شجریان در مورد خاکسپاری استاد شجریان گفت: نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود. اگر به سلیقه شخص من بود می‌خواستم پدر در باغ هشتگرد خاکسپاری شود، اما وقتی صحبت شد که شأن ایشان به‌ عنوان یک شخصیت ملی کجاست، من و خانواده به گزینه آرامگاه فردوسی رسیدیم و این تصمیم خانواده است. می‌خواستیم ایشان در جایی باشند که در شأن خودشان و مردم ایران باشد.

علی مطهری: رفتار با استاد شجریان در خور خدمات او نبود


علی مطهری در پیامی به مناسبت درگذشت استاد شجریان نوشت: استاد شجریان قبل از انقلاب از آلوده شدن به موسیقی بازاری پرهیز کرد و بعد از انقلاب خدمات قابل توجهی به جمهوری اسلامی کرد. رفتار ما با او پس از انتقادی که سال ۸۸ داشت، درخور خدمات او نبود، ای بسا در تشدید بیماری او موثر بود. اساسا این سیاست که منتقد باید حذف شود و همه یک نظر داشته باشند، باید در جمهوری اسلامی حذف شود.

سردار نقدی: همکاری وزیر رژیم صهیونیستی با ایران را تأیید می‌کنم


سردار نقدی در پاسخ به این که «شما همکاری وزیر رژیم صهیونیستی با ایران را تأیید می‌کنید» تصریح کرد: بله افراد زیادی هستند که انگیزه‌های فراوانی برای همکاری دارند، شما فکر نکنید ما بیرون ایستادیم و می‌گوdیم رژیم صهیونیستی، داخل آنها هم جوامعی هستند که از کشورهای مختلف آمدند، روس‌تبار، آفریقایی‌تبار، ایرانی، عراقی که اینها را فریب دادند که در کشورتان امنیت ندارید و می‌خواهند شما را بُکُشند، حتی برخی از شبکه صهیونیستی آمدند آدم‌هایی از یهود را در کشورها کشتند و شایعه کردند که قرار است همه یهودیان را بکشند که مردم را به اسرائیل بکشانند که قطعا یکسری از آنها به کشورهای‌شان برمی‌گردند و مهاجرت معکوس خواهند داشت. معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پاسخ به این که «آیا تجهیزاتی که سپاه معرفی می‌کند همه آن چیزی است که داراست و دیگر اینکه تجهیزاتی مثل ماهواره‌ای که به فضا فرستاد چه فوائدی برای کشور دارد» گفت: هر نیروی مسلحی در دنیا سعی می‌کند یکسری ابزار غافلگیرکننده را برای خودش نگه دارد، فکر نمی‌کنم ارتشی باشد هر چیزی دارد، رو کند و برای روز مبادا غافلگیری نداشته باشد، این قاعده هم ارتش‌های مستقل و آنهایی است که خودشان تولیدکننده و صاحب سبک هستند که چند سلاح برای روز جنگ دارند.

واکنش واعظی به اقدامات اخیر قالیباف


رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: درست نیست که یک نفر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند و با حضور در جلسه سران قوا بقیه افراد را نیز مبتلا کند. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره این که پس از حضور رئیس مجلس در بیمارستان و عیادت از بیماران کرونایی، این مساله مطرح شد که آیا ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مسئولان پروتکل‌های بهداشتی تعریف نکرده است، گفت: پروتکل‌ها برای همه تعیین و ابلاغ شده است، حتی به مجلس هم در یکی از روزهایی که هم جلسه صحن و هم کمیسیون‌ها را داشت دوباره از طریق وزارت بهداشت نامه‌نگاری صورت گرفت؛ مبنی بر اینکه چیزی که به عنوان پروتکل ابلاغ کردایم، رعایت نمی‌شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما که در ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی‌توانیم مرتب هر روز با نماینده و یا رئیس مجلس درگیری به وجود بیاریم، برای اینکه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و یا نمی‌کنند، چون این وظیفه خود ماست که پروتکل‌ها را رعایت کنیم. وی با بیان این که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم بیش از هر شخص دیگری مقام معظم رهبری پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، عنوان کرد: رهبر انقلاب نه تنها پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، حتی اعلام کردند هر چیزی که ستاد ملی ابلاغ کند، من وظیفه دارم آن را اجرا کنم. آن وقت چگونه می‌شود سران سه قوه و دیگران با افتخار کارهای دیگری ‌کنند و بگویند آن فردی که رعایت می‌کند جانش را دوست دارد؟!

 عبدالله عبدالله: شجریان میراث مشترک فرهنگی مردم منطقه بود


عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان:️ با تأسف شامگاه پنجشنبه استاد محمد رضا شجریان، هنرمند بزرگ و آوازخوان نام‌دار حوزۀ تمدنی ما و زبان فارسی، به دیار ابدی شتافت. مرگ استاد شجریان، میلیون‌ها انسان را در سراسر کرۀ خاکی به‌ویژه در کشورهای منطقه و فارسی زبان به ماتم نشاند و تکان داد. ️محمد رضا شجریان، «میراث مشترک فرهنگی» کشورهای منطقه، معرفِ اشعار شاعران بزرگ زبان فارسی از جمله مولوی، حافظ، سعدی و فردوسی است. شادروان شجریان آثار گران‌بهایی را به یادگار گذاشته که نام وی را ثبت تاریخ و جاودانه می‌سازد. فقدان چنین هنرمندی جایگزین ندارد. بدین وسیله، مراتب همدردی و تسلیت خویش را به خانوادۀ استاد شجریان، مردم برادر و همسایه ایران و تمام کشورهای منطقه و فارسی‌زبان ابراز داشته و برای روح ملکوتی استاد شجریان بهشت برین می‌ طلبیم. /ایرنا

سرفه‌های ترامپ کار دستش داد


رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتشار نامه‌ای رسمی اعلام کرد کمیسیونی را برای ارزیابی سلامت روان ترامپ و توانایی وی در تصدی پست ریاست جمهوری تشکیل خواهد داد. نانسی پلوسی خطاب به هم قطاران خود گفت ترامپ توانایی مقابله با کروناویروس را ندارد. بعد از تماس تلفنی برنامه «شون هانیتی» با ترامپ و شنیده شدن سرفه‌های رئیس جمهور و خس خس سینه او این نامه منتشر شد. ترامپ هم در توئیتی نوشت نانسی دیوانه است و باید مراقب او بود چرا که قصد کودتا علیه من را دارد.

ادعای افزایش ۱.۸ میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران در صورت پیروزی بایدن


رئیس مجمع بین‌المللی انرژی: اگر بایدن طبق اظهاراتش قرارداد اتمی برجام را که ترامپ در اواسط ۲۰۱۸ از آن خارج شد، دوباره احیا کند، مذاکرات بین دو طرف احتمالاً باعث افزایش تولید نفت ایران خواهد شد. بانک MUFG ژاپن: تحریم‌ها علیه ایران در دور دوم ریاست جمهوری ترامپ ادامه خواهد داشت ولی اگر بایدن قرارداد برجام را بازگرداند، صادرات نفت ایران تا پایان سال آینده میلادی ۱.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به ۲.۴ میلیون بشکه می‌رسد./تسنیم

مجمع تشخیص به دنبال اخراج کردن احمدی نژاد است؟


آیت الله مجتهدی شبستری، عضو مجمع تشخیص درباره زمزمه اخراج احمدی نژاد از مجمع، به خبرآنلاین گفت: ️در مورد اخراج فردی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبتی نشده و من چون اطلاعی ندارم نمی توانم چیزی بگویم. مقام معظم رهبری گهگاهی توصیه هایی به همه مسؤلین دارند و به مجمع تشخیص هم این توصیه ها را می کنند که نباید مسائلی را که ایجاد آشوب و تشنج می کند را بیان کنند. وی درباره ساز و کار اخراج یک فرد از مجمع تشخیص گفت: در حوزه اختیارات رهبری است و از طریق ایشان باید صورت گیرد. مطالب و رفتار احمدی نژاد اگر بر خلاف وفاق باشد و تخریب نظام را به دنبال داشته باشد به صلاح نیست. نباید مردم را دلسرد و مایوس کرد. در همین مجلس بعضی ها تندروی می کنند و این کار درستی نیست. در شرایط فعلی فقط باید مصالح کشور را در نظر گرفت.

تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری طنز اجتماعی شده است


محمد میرمحمدصادقی، معاون سابق قوانین مجلس و سخنگوی اسبق قوه قضاییه به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: افراد غیرمرتبط با جایگاه ریاست جمهوری تنها برای مطرح و دیده شدن ثبت نام می‌کنند که تبدیل به طنز اجتماعی نیز شده است. نوع انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، سوالاتی را برای مردم ایجاد کرده است، در برخی دوره‌ها افرادی تأیید صلاحیت شدند که عامه مردم آنها را رجل مذهبی سیاسی نمی‌دانستند و بالعکس. به نظر می‌رسد، عامدانه هیچ‌گاه تلاشی صورت نگرفته تا ملاک‌ها و معیارهای رجل مذهبی - سیاسی مشخص شود. باید با تصویب قانون عادی ملاک‌های مرتبط با رجل مذهبی - سیاسی در خصوص یک کاندیدای ریاست جمهوری مشخص شود. به نظر می‌رسد با توجه به ترکیب شورای نگهبان، تفسیر واژه «رجل» به جنس «مرد» است. تاکنون کسی برای اینکه جنس مرد نیست رد صلاحیت نشده و دلایل عدم احراز صلاحیت بر اساس همان رجل مذهبی - سیاسی بیان شده است.

ایرانی ها طی ده سال گذشته چقدر فقیر شدند؟


کاهش ۶۵.۲ درصدی مصرف گوشت، کاهش ۳۴.۷ درصدی مصرف برنج، کاهش ۳۵.۳ درصدی مصرف لبنیات در ده سال. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط مصرف ماهانه گوشت قرمز خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۸ در قیاس با سال ۱۳۹۰ (یعنی در یک بازه ۸ ساله) حدود ۵۱.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. به عبارت ساده تر، ایرانی‌ها در سال ۱۳۹۸ به طور متوسط به اندازه نصف سال ۱۳۹۰ گوشت قرمز مصرف می‌کرده اند و اوضاع قطعاً در سال ۱۳۹۹ وخیم‌تر هم شده است. دهک چهارم درآمدی از این منظر بدترین وضعیت را داشته است و مصرف گوشت قرمز برای خانوار‌های این دهک درآمدی در این فاصله زمانی، حدود ۶۵.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. بر اساس آمار‌های مرکز آمار ایران، متوسط مصرف ماهانه برنج در خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۰ حدود ۳۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

برخی تصور می‌کنند با هتاکی انقلابی‌گری می‌کنند


میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی تصور می کنند اگر فحاشی و به رقبا و بزرگتر‌های کشور بی‌احترامی کنند احساس دلسوزی و مسئولانه رفتار کردنشان را بیش‌تر نشان می دهند؛ اما در واقعیت عکس این موضوع است. رئیس ‌جمهور شخصیت دوم کشور بر طبق قانون اساسی است؛ اگر کسانی فکر می‌کنند با بی‌احترامی به ایشان به انقلاب خدمت می کنند در اشتباه هستند. این فعال سیاسی تصریح کرد: داشتن آزادی بیان درست است اما همین کسانی که چنین ادبیاتی را استفاده می کنند وقتی نوبت خودشان می شود کوچکترین ملاحظه و مدارایی را برنمی‌تابد و با رقیب خودش برخود حذفی می‌کند. حالا که در موضع نقادی قرار گرفته معیارهای رسانه‌ای و پرتوکل‌های مجلس و تربیون‌های رسمی را نادیده می‌گیرد.

خاطره کرباسچی از استاد شجریان

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان خاطره‌ای از استاد شجریان گفت که همه زندگی او تلاش برای تبدیل قهر و خشونت به لطافت فرهنگ و هنر بود.متن توییت غلامحسین کرباسچی به شرح زیر است: ‏سال١٣٧٠ ‎کشتارگاه‎، فرهنگسرای بهمن شد. به ‎شجریان زنگ زدم با صدایش افتتاح کند. فورا پذیرفت و چند شب اجرای داوطلبانه اش را پیشکش رونق آنجا کرد و گفت کاش هر شب اینجا می خواندم. خوشحالی وصف ناپذیری داشت که کشتارگاهی مرکز فرهنگ و هنر شده؛ همه زندگیش تلاش برای تبدیل قهر و خشونت به لطافت فرهنگ و هنر بود.

 رونمایی از کاندیدای اجاره‌ای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

اخیراً خبری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد قصد دارد با کاندیدای اجاره‌ای شورای نگهبان را دور بزند، منتشر شده است. در این خبر آمده است: «اگر احمدی‌نژاد تائید صلاحیت نشود این احتمال وجود دارد با حمایت از یک نامزد اجاره‌ای مانند غلامحسین الهام، که سابقه حضور در وزارت امور خارجه و شورای نگهبان را در کارنامه خود دارد، شورای نگهبان را دور بزند و در تشکیل دولت آینده سهیم شود.»در همین راستا «محمدحسن قدیری ابیانه»، فعال سیاسی اصولگرا، در ارزیابی میزان استقبال مردم از چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد نظیر غلامحسین الهام به برنا گفت: به نظر می‌رسد الهام برای کاندیداتوری 1400 مشکل تایید صلاحیت خواهد داشت چراکه او مسئولیت اجرایی بالایی نداشته است. یکی از ملاک‌های شورای نگهبان برای تائید صلاحیت این است که نامزدها مسئولیت اجرایی بالایی داشته و نشان داده باشند، می‌توانند ده‌ها یا صدها هزار نفر را مدیریت کنند که حالا بخواهند، کل کشور را مدیریت کنند. این چهره اصولگرا افزود: غلامحسین الهام سابقه اجرایی بالایی ندارد، سخنگویی برای حرف زدن خوب است اما برای ریاست جمهوری، مناسب نیست. بسیاری از افراد ممکن است سِمَت‌های حساسی داشته باشند اما سمت‌های اجرایی نداشتند. بنابراین اگر الهام نامزد شود تایید صلاحیت نمی‌شود، چون سمت‌های اجرایی بالایی، نداشته است. قدیری‌ابیانه با تاکید بر ردصلاحیت شدن الهام از طرف شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر کسی راجع به انحراف موضعی نگرفته باشد، از نظر شورای نگهبان یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر شورای نگهبان باید این جنبه را در نظر بگیرد.این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه تا چه اندازه این احتمال وجود دارد که احمدی‌نژاد در انتخابات آینده از کاندیدای نیابتی استفاده کند؟ تصریح کرد: هر کسی می‌تواند از کاندیداهایی که مطرح می‌شوند حمایت کند. البته با توجه به اقداماتی که احمدی‌نژاد تاکنون انجام داده است، او از هر کسی حمایت کند، رأی‌ آن فرد می‌ریزد.

 نصیحت قوامی به عارف: بیش از این با آبروی خودت و اصلاحات بازی نکن

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب باور دارد که عارف دوره‌اش از نظر سیاسی تمام شده است و باتوجه به انتقاد‌هایی که به عملکرد اوست، مردم و نیرو‌های سیاسی پذیرای او نیستند. او درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای عارف امتحانش را پس داده است و در مجلس دهم دیدیم که فقط بر صندلی نشسته بود و نظاره می‌کرد و در قبال این همه مشکلات و ناهنجاری‌های موجود صرفا سکوت کرد. حتما اصلاح‌طلبان با توجه به چنین عملکردی نظر مثبتی نسبت به او ندارد و من به آقای نصیحت می‌کنم که در انتخابات شرکت نکنند، زیرا رأیی ندارد و هم بیش از این آبروی خودش را می‌برد و هم باعث خدشه‌دار شدن حیثیت اصلاح‌طلبی می‌شود». وی ادامه داد: «آقای عارف بهتر است به جای آنکه زودتر از همه بگوید در انتخابات شرکت می‌کنم قدری به عملکرد خودش و واکنش‌های مردم در این چندسال به عملکردش نگاه کند تا نسبت به جایگاه سیاسی خود واقف شود». این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که ممکن است بخشی از بدنه سیاسی اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، تصریح کرد: «قطعا حداقل ۸۰ درصد اصلاح‌طلبان با آقای عارف مخالف هستند و شاید ۲۰ درصد افراد محافظه‌کار اصلاح‌طلب آن هم در شرایطی و باز هم تأکید می‌کنم شاید از آقای عارف حمایت کنند. به نظر من اصولگرایان بیش از همه از ورود عارف به انتخابات استقبال می‌کنند، زیرا آن‌ها تمایل دارند که عارف بیاید و با یک شکست سنگین حیثیت اصلاحات برود، زیرا پرواضح است که آقای عارف هیچ رأیی در جامعه ندارد و اصولگرایان علاقه دارند عارف ضربه سنگینی به جریان اصلاحات بزند». او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه در شرایطی که عارف و لیست امید با حمایت و اعتماد محمد خاتمی وارد مجلس شدند، آیا رئیس دولت اصلاحات هنوز به عارف اعتماد دارد، اظهار کرد: «آقای خاتمی عاقل‌تر از آن است که از آقای عارف حمایت کند، زیرا عارف به حیثیت آقای خاتمی هم آسیب وارد کرد».

 واکنش یک اصلاح‌طلب به رفتار صداوسیما پس از درگذشت استاد شجریان

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب به رفتار صداوسیما پس از درگذشت استاد شجریان واکنش نشان داد و نوشت: "صدا و سیما" می‌دانست که استاد محمدرضا شجریان هنرمندی بی‌بدیل است. و حتماً می‌دانست که او در بین اقشار و طبقات مختلف جامعه محبوبیت کم‌نظیری دارد و به طور قطع، از بیماری لاعلاج استاد و احتمال وفاتِ او در هر لحظه نیز بی‌خبر نبود. و قاعدتاً می‌دانست که پس از رحلت او، هر چند به اکراه ناچار است خرده احترامی به مقام بلندِ او بگذارد و اندک تجلیلی به عمل آورد! و بی‌شک می‌دانست که پس از سال‌ها بایکوتِ نام و تصویر استاد، این خرده احترام و تجلیلِ پس از مرگ، نزد دوستداران استاد فقید، سخت سبک و زشت و زننده و فرصت‌طلبانه می‌آید و آنها را علیه صدا و سیما برمی‌انگیزد!پس با این همه دانسته‌های بدیهی، چرا دقیقاً همین مسیر را رفت و چرا در زمان حیات استادِ فقید از دامنه بایکوتِ سفت و سخت‌اش علیه او قدری نکاست تا پوشش رسانه‌ای ناچیزِ خبرهای مربوط به وفات وی، این همه رسوا و زشت جلوه نکند؟ دستگاهی که تا بدین پایه به خشکی و جمود و تعصب دچار شده است که امکان هیچ پیشگیری و انعطافی حتی برای حفظ منفعت و آبروی خود ندارد، ادعایش در مورد خنثی‌سازی تبلیغات صدها شبکه حرفه‌ای و غیر‌حرفه‌ای خارج از کشور واقعاً که شاهکار است!

رسایی: فرد انقلابی نباید بابت انقلاب ۵۷ پشیمان باشد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که برای ریاست جمهوری مطرح می‌شود در گذشته خود کارنامه‌ای داشته است، باید در آن عملکرد و کارنامه این شاخصه‌ها برجسته باشد تا بتوان به آن فرد انقلابی گفت، مثلا انقلابی کسی است که از گذشته خود، که همسو بودن با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب ۵۷ است، پشیمان نباشد. «حمیدرسایی»، فعال سیاسی، در توضیح معیار جوان و انقلابی بودن که از جمله معیار‌های مطرح شده برای رئیس جمهور آینده از سوی اصولگرایان مطرح می‌شود، به برنا گفت: شاخصی که رهبر معظم انقلاب در بیانیات خود به آن اشاره کردند، تنها شاخص مورد نیاز برای انتخابات ۱۴۰۰ نیست، اما از شاخصه‌های مهم محسوب می‌شود. در خصوص جوان بودن از نظر رهبر معظم انقلاب، همانطور که خود ایشان هم فرمودند شهید حاج قاسم سلیمانی جوان بودند؛ یعنی آن چه که ملاک است وجود توانایی، تحرک، چابکی و روحیه خستگی ناپذیری و جهادی در راس قوه مجریه است.

این نماینده سابق مجلس افزود: طبیعی است اگر چنین روحیه‌ای به اقتضای سن و سال جوانی هم نزدیک باشد، بسیار مناسب‌تر است. البته این روحیه در فردی که تا حدودی پا به سن گذاشته و صاحب تجربه است، منفعت مضاعفی دارد؛ بنابراین نمی‌شود در مورد ویژگی جوانی به صورت صفر یا صدی اظهارنظر کرد چراکه بستگی به فرد مورد نظر و شرایط او دارد. رسایی در توضیح معیار انقلابی بودن و اینکه چه شاخصه‌هایی نشان‌دهنده انقلابی بودن کاندیدا‌های ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: در خصوص این شاخصه، کاندیدای مورد نظر نه در حرف و شعار و ادعا که باید در کارنامه و عمل خود این ویژگی‌هایی را داشته باشند تا براساس آن، انقلابی بودن معنا و مفهوم پیدا کند. مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی در تبیین این شاخصه‌ها گفت: قاعدتا فردی که برای ریاست جمهوری مطرح می‌شود، در گذشته خود کارنامه‌ای داشته است، باید در آن عملکرد و کارنامه این شاخصه‌ها برجسته باشد تا بتوان به آن فرد انقلابی گفت، مثلا انقلابی کسی است که از گذشته خود، که همسو بودن با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب ۵۷ است، پشیمان نباشد.

 واکنش عارف به آزادی نرگس محمدی
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در واکنش به آزادی نرگس محمدی از زندان در توئیتر نوشت: ملت ایران متشکل از تنوع فکری و قومیتی، امروز نیازمند اتحادی همه جانبه برای عبور از مشکلات و غلبه بر بحران‌هاست. رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: ملت ایران متشکل از تنوع فکری و قومیتی، امروز نیازمند اتحادی همه‌جانبه برای عبور از مشکلات و غلبه بر بحران‌ها است.محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان در واکنش به آزادی نرگش محمدی از زندان در توئیتر نوشت: آزادی سرکار خانم نرگس محمدی موجب شادمانی فعالان جامعه مدنی ایران شده است. ملت ایران متشکل از تنوع فکری و قومیتی، امروز نیازمند اتحادی همه جانبه برای عبور از مشکلات و غلبه بر بحران‌هاست. وی افزود: امید آنکه با تداوم رفع محدودیت‌ها از فعالان سیاسی و مدنی، شاهد تقویت اتحاد و انسجام ملی باشیم.
 
انتقاد آلمان از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
 
وزارت خارجه آلمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام کرد این تحریم‌ها عملیات واردات اقلام با اهداف بشردوستانه به ایران را بیش از پیش پیچیده می‌کند. وزارت خارجه آلمان به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد و از آن‌ها انتقاد کرد. «ماریا آدِبار»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد این تحریم‌ها عملیات واردات اقلام با اهداف بشردوستانه به ایران را بیش از پیش پیچیده می‌کند.وی در ادامه تاکید کرد کانال بشردوستانه برای تجارت با ایران در زمان کنونی که این کشور با بحران کرونا درگیر است، از اهمیت بسیاری برخوردار است.سخنگوی این وزارتخانه افزود کشورش با سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همراه نیست و همواره مخالفت خود را با اجرای آن اعلام کرده است. 

گلایه علم‌الهدی از مدیرانی که بقچه‌های خود را بسته‌اند
 
امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه همه مشکلات با مدیریت جهادی قابل‌حل است، گفت: اینکه عده‌ای به‌عنوان مدیر و مسئول، بقچه‌های خودشان را ببندند که می‌خواهند بروند و اوضاع را به همین شکل نگه‌ دارند، خیانت به انقلاب و این نظام است.
 
تحریم ضدایرانی داد نماینده آمریکایی را هم درآورد
 
نماینده مسلمان کنگره آمریکا درباره تحریم‌های جدید اعلام شده از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور علیه ملت ایران گفت که این تحریم‌ها تهیه غذا و دارو را برای ایرانیان سخت‌تر می‌کند. «ایلهان عمر» عضو زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در پیامی توییتری نوشت: این تحریم‌های جدید خرید غذا و دارو را برای مردم ایران سخت‌تر و نزدیک‌تر متحدان ما را دورتر می‌کند و مطلقا هیچ چیزی به منافع آمریکا نمی‌افزاید. مثل همیشه ترامپ، پمپئو و آبرامز به شکل حیرت‌انگیزی بی‌رحم و از لحاظ راهبردی سردرگم هستند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای با هدف به زانو درآوردن مردم ایران اعلام کرد، شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین بخشی از تحریم‌شدگان امروز توسط آمریکا هستند. بر اساس این بیانیه، بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
 
قاسمی: تحریم‌هاى جدید آمریکا اقدامى ضدبشرى است

سفیر کشورمان در فرانسه اعمال تحریم هاى جدید آمریکا علیه ایران را اقدامی ضد بشری و جنایت‌کارانه دانست.بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در رشته توییتى نوشت: «خزانه داری آمریکا با تشدید فشار‌های حداکثری و علنی خود بخصوص با آغاز ریاست جمهوری آقای ترامپ و افزایش این سیاست‌های تحریمی از فردای خروج آمریکا از یک معاهده و تفاهم بین المللی، اقدامات جنون آمیز خود را علیه مردم ایران و با خیالی خام به صور گوناگون افزون ساخته است.» وی در ادامه نوشته است: «تحریم جدید ۱۸ بانک ایرانی که عمدتاً برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی با برخی شرکت‌های خارجی در عرصه جهان و با مجوز خزانه داری آمریکا داد و ستد داشته اند چیزی نیست جز اقدامی «جنایت کارانه» و «ضد بشری» برای مخالفت با دریافت بخشی از دارو و تجهیزات بیمارستانی برای بیماران صعب العلاج و خاص.» قاسمی در پایان آورده است: «سیاستمداران آمریکا باید بدانند جهان بزرگتر از آن است که آنان تصور می‌کنند و ایرانیان سرفراز علی‌رغم افزایش موانع برای درمان برخی از بیماری‌ها نهایتاً این «سادیسم آمریکایی» و این خودمحوری و خود بزرگ بینی را نیز با هنر و فرهنگ و صبوریِ برگرفته از داشته‌های تاریخی ایرانی خود، درمان خواهند کرد.»
 
دستور واعظی درباره تدفین محمدرضا شجریان

رییس دفتر رییس جمهور در نامه‌ای بر اجرای درخواست خانواده استاد شجریان بر دفن ایشان در محوطه آرامگاه فردوسی تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود واعظی در نامه‌ای خطاب به وزیر میراث گردشگری و صنایع دستی و همچنین سرپرست استانداری خراسان رضوی بر همکاری کامل با خانواده مرحوم استاد شجریان در اجرای درخواست آن‌ها پیرو نامه مورخه هفدهم مهرماه سال جاری برای تدفین استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی در طوس تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸۰
زانو تو بردار از گلویم
نمی تونم نفس بکشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
تابناک با علم الهدی قرارداد داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
تابناک از احمدی نژاد حرف نزن. مردم احمدی نژاد رو میخوان و شما نمیتونید مانع حضور ایشون در انتخابات بشید.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
آخرش نفهمیدیم که علم الهدی چیکارس که تابناک چپ و راست از او تیتر میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
این دولـت دیگه آخرش است. تو صد روز هم که نمی شود مشکلات را حل کرد حداکثر گزارش عملکرد صد روز را می دهند .
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
خطاب به ناشناس 23:01
از احمدی نژاد و شما طرفدارانش متنفرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
پسندیده تر این بود که می فرمودید بعضی از مردم ایران،ایشان را می خواهند
پس آن شعار انقلاب کجا و انقلابیون ما کجا رفتند
بعید نیست اصلاح طلبان در برنامه هایشان آزاد سازی ربنای استاد شجریان باشه
اونا میگن همونطور که آفتابه رو از گردن اشرار درآوردیم ربنای شجریان رو هم آزاد میکنیم
فقط به ما رای بدین بچه هامون در اروپا و آمریکا پول لازمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
هاصلاح طلبان روی فردوسی پور سرمایه گذاری کرده اند البته فرصت طلبانه
مگه اصلاح طلبان آبرویی هم دارند که حالا عارف باعث از بین رفتنش بشه یا نشه ، اصلاح طلبی برای مردم مشخص شده هستند دیگه نیاز به بودن یا نبودن پدر ژن خوب ایران نیست ..خیلی وقته اصلاحات و اصلاح طلبان برای مردم مردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
خیلی وقته اصلاحات و اصلاح طلبان و اصولگرایان برای مردم مردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
قبلش اصولگرایی مرده بود
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
هر دو جناح خیلی وقته که برای ما پشیزی ارزش ندارن .
این زانو نیست؟
میگن علم الهدی این چند شب خوابدو خوراک نداره ؟؟ والی خراسان بد جوری ابروی بسبجیان رو برد ؟؟؟ ابته بعضی وقتها خدا خودش کارها رو درست میکنه ؟؟ خودتون کباب خوردید مردم رو به اشکنه خوری تشویق کردید ؟؟ به هر کس دوست داشتید تهمت زدید ، روزی نبود که به دولت حمله نکنید ، حالا هم جلوی تشیع جنازه فردی که دستش از دنیا کوتاه است رو فقط بخاطر نحبوبیتش گرفتید ؟؟
در انتخابات آمریکا
پیروزی بایدن شروع مذاکرات
شکستن فضای تحریم
فریاد ظریف که جو قرارداد رو بنویس تا بیام امضا کنم و سقوط دلار و دلال
پیروزی ترامپ
باز هم مذاکره زیرا هیچ آدم عاقلی دیگه نمیتونه بگه بذارین چهار ساله دیگه هم مقاومت کنیم
و البته پایان روحانی و آغاز قالیباف
از جنس مردم بود؛ با عشق به مردم زندگی کرد؛ در کنار مردم در حوادث و ناملایمات دوران ایستاد و ایستادگی کرد و صدایش طنین مردم ایران شد؛ نامش، آثارش، یادش و راهش تا ابد در ذهن مردم و تاریخ این مرز و بوم٬ سرافراز و جاودانه خواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
تا موقعی مردمی بود که وارد سیاست و ضد دین نشده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
لابد مردمی بودنشو تو تعیین میکنی؟
راستی شمام اقای علم الهدی هدایت کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
چطور برخی روحانیون حق داشتند سیاسی بشن، هنرمندها حق ندارن. تابی جون سانسور نکنی ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
ساندیست را زمین بگذار !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
هر کس سیاسی می تواند بشود منتهی مثل این خدابیامرز نمی شود که برود در بین دشمنان ایران و ازایران بدگویی کند
و نکته تاسف ان هم این است که همان دشمنان مسخره اش می کنند و درس شعر گفتن می دهند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
فقط نگاه به قبل و بعد آن سال بیانداز که قبل آن در
بین مردم بود و بعد آن از چشم خیلی ها افتاد
هنرمند واقعی کسی است که سنجیده و شمرده سخن گوید و نه رو هوا.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
ناشناس 2343
آدم از دست شما باید سرشو بزنه به دیوار
شماها دیگه کی هستید
هرکی با شما نیست با دشمنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
در ایران چه بخواهی و چه نخواهی سیاسی خواهی شد. مهم عاقبت به خیر بودنه که خوشا به حال استاد که عاقبت به خیر شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
اکثریت مردم از سیاست بیزارند ولی این سیاست است که دست از سر مردم بر نمی دارد و نمی گذارد یم نفس راحت بکشند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
استاد شجریان گوهر تراشی بود که دسترنج خود را به جهان هدیه می داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
ناشناس۲۲:۳۳نظرتان فقط برای خودتان محترم است،نه به زور میشه کسیو دوست داشت و نه دستوری میشه از کسی متنفر بود.
خدایا این ملت هیچی نداشت به معنی واقعی کلمه از نظر فرهنگی فقیر
نه مثل مصریا ام کلثوم عبدالحلیم حافظ عبدالباسط عمر شریف یا نجیب محفوظ برنده صلح نوبل
نه مثل ترکا اورهان پاموک برنده نوبل
نه مثل هندیا ابر هنرپیشه جهان آمیتا پاچان تاگور در ادبیات
یه ملتی با دوتا و نصفی هنرمند و شاعر مثل شاملو و وثوقی یه دونه خسرو آواز
اینا رو هم از این ملت بیچاره گرفتی
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
سعدی وشعر معروفش بر در سازمان ملل یا حافظ و
مولوی و خیام و عطار و فردوسی مگر ایرانی نبودند ،فقرفرهنگی هم علتش نبود مطالعه کافی خصوصآاثار این بزرگان است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
یعنی ما از نظر فرهنگی کمتر از هندیا هستیم چون اونا امیتا پاچان دارن مانداریم یعنی سطح فرهنگی جامعه
رو خواننده وبازیگر تعیین میکنه ؟اگه شما خودتو فقیر فرهنگی حس میکنی ملت بزرگ ایران رو مساوی خودت ندون ایران هزاران نخبه فرهنگی داره هزاران اسطوره ستودنی بی ادعا که دارن به فرهنگ این خاک پاک خدمت میکنن
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
رای بی رای یعنی چه میشودمجلس یازدهم که بجای اینکه قوانینش بنفع مردم باشداگربه ضررمان نباشدبنفع هیچکس نیست. رای بی رای بنفع کاندیداهائی است که به هیچ درددی نمیخورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
عیب نداره بزار همون به درد نخور ها برن بینم میخان چه گلی به سر مملکت بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
اتفاقا باید رای داد به کسانی که با هزار وعده خوشگل میخوان بیان سر کار اما بعد از اینکه خرشون از پل گذشت و انتخاب شدن بزنن زیر تموم وعده وعیدهاشون . اینم روزگاریه که مردم با رای های نازشون دارن سپری میکنن
امان از عقده حقارت
اقای عارف حرف جناب قوامی رو گوش کن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
اگه قوامی راست میگه خودش کاندید بشه اگه به اندازه انگشتان دست رای داشت؟؟؟
بروید با امریکای بدون ترامپ مصالحه کنید، پدرمون در اومد زیر اینهمه گرانی، اگه بایدن انتخاب شد، توافق کنید زودتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
راهی جز مذاکره نداریم
فقط میخواستن صبر کنن شاید بایدن انتخاب بشه حالا اگه ترامپ هم انتخاب بشه مجبور به مذاکره هستن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
هرچه دشمن کمترداشته باشیم بهتربلاخره تاامتیازی منطقی ندهیم امتیازی بهترنمیگریم هم برای مدیرانمان بهتر است وهم برای مردممان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
آره دوستانت فشار می آورن در معیشت تا به دروغ تو بفهمانند که باید مذاکره کنیم آن هم چه مذاکره ای مذاکره برای دادن نوامیس کشور
حالا شما یکبار دنبال مذاکره نرو به همراه دوستانت تا مزه واقعی ثبات را بفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
شروع مذاکره از طرف ما اینجوریه : مرگ بر آمریکا و کل کشورهای جهان بغیر از خودمون و 4 کشور دوستمون . خوب آمریکا حالا تو بگو چی میگی ؟ چقدر نتیجه بخشه این مذاکره
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
صبر کن بابا تو هم .

آقایون میگن آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه !!!!!!!!!!
بخشی ازمدیران که ادعای مردمی بودن هم میکنند تنهابقچه خودرانبسته اندبلکه انبارهای خودواطرافیانشان راهم پرکرده اند واگرچنین نبوددنبال مدیریت نبودندولی عجیب آنست که اگرقوانین ما اجازه استفاده ازانبارشان رابدهدکه میدهدآیاازگلوی خودواطافیانشان براحتی پائین میرودچون هرچه میبینیم نکبت و بدبختی ومشکلات است برای خودشان درپیری ونیزدربدری و واعتیادوناهنجاری های متعدد برای عزیزانانشان زیادندکسانیکه حساب ثروتشان ازدستشان دررفته ولی حساب بیماریهاوزجرها وگرفتاری هایشان ازآن بیشتراست خوب فکرکنیدآیاکسی رامیشناسیدکه حق مردم بگردنش باشدوباآرامش ترک دنیاکرده وفرزندانی صالح گذاشته باشدغیرممکنست دردوران معاصرخودمان شاهدزیاددیدیم اگرچشمانمان رابازکنیم ... هرچندقوانین میبایستی مانع رشد چنین افرادی میشد
اقای الهام‌! پیشنهاد می شود به حاج‌خانم رجبی بفرمایید کتاب بعدی رو با عنوان ( معجزه همسرم ) بنویسند.
اقای علم الهدی! این گ‌وی و این میدان بفرمایید با مدیریت جهادی کشور را نجات دهید کسی جلوی شما را نگرفته. بزودی دولت همجنس با مجلس هم میاد سر کار دیگه ناهماهنگی هم وجود نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
هر چند یکبار هم مجلس هفتم و هشتم را
که کاملا از جنس تند روهای اصولگرا و جبهه پایداری بود
را با دولت احمدی نژاد تجربه کرده ایم
و ۷ قطعنامه تحریمی که باعث فقر و فلاکت و عقب ماندگی مان است
نتیجه همان یکی شدن تند روها می باشد و بس
آزموده را آزمودن خطاست
فعلا در دوراهی بایدن ترامپ قرار داریم ولی هر دو راه به مذاکره ختم میشه
البته با انتخاب بایدن برای اینکه آمریکا واقعا دموکراسی داره و به حرف مردم گوش میکنن آمریکا فورا به برجام برمیگرده و این خوبه ولی خوب مذاکرات تکمیلی در آینده داریم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
فقط رفراندوم
اقا جان داریم نابود میشیم.تا کی بخاطر هیچ و پوچ این کشور کهن و مردمش باید اینجور تار و مار بشن.بابا یه نرمشی چیزی انجام بشه.
هیچکدون از اظهار نظرها کارشناسی شده نیست
حالمون از این تبلیغاتتون بهم میخوره. یا کله های کچل خونی سوزن خورده یا سوسک یا ... رعایت حقوق مخاطب رو با پول عوض نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
گفتن این چیزا هیچ اهمیتی نداره منم هزاربار گفتم.. انقدر صفحه تابناک تبلیغات داره سرگیجه میگیریم! تبلبغات حال بهم زن هم یه طرف.
تابناک هیچ اهمیتی به مخاطبش نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
از نظر تابناک مخاطب حقی ندارد همه حقوق مال خودشونه
تا تکلیف انتخابات آمریکا روشن نشه تکلیف انتخابات ایران مشخص نمیشه
این دو تا به هم گره خوردن
اگه بایدن انتخاب بشه فضا در ایران کمی بهتر میشه
مردم ایران کم حافظه و قانع هستن
حتی بعید نیست در خیابون بریزن و شادی کنن
انتخابات ایران هم با معنی میشه
ولی پیروزی دوباره ترامپ احساسی از خشم و ناامیدی در جامعه حاکم میکنه
به غیر از دلال ها که قطعا عروسیشون
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
از برجام درس نگرفتید؟! با مذاکره دشمنی ها کم نمی شود . دشمنی با تسلیم کامل هم برطرف نمی شود بلکه از رویارویی به نوکری تغییر پیدا می کند. بفهمید این را
بازی سیاست مثل چوگانه یه توپی میندازن وسط و چند نفر سوار بر اسب میان بهش ضربه میزنن عرضه و شجاعت و دقت داشته باشی تو ضربه میزنی وگرنه رقیب میزنه و اون رو کاملا از دسترس تو دور میکنه
این روزا دلال جن است و مذاکره با آمریکا بسم الله
بی نهایت میترسن فکر میکنن فرصت کافی برای انداختن دلار خودرو و مسکن به مردم ندارن
البته هم ندارن
سه هفته دیگه طوفان خانمانشون رو بر باد میده
شجریان کوچک رفت و اکنون در ادامه دوران شجریان بزرگ شروع میشه همانطور که فردوسی کوچک یعنی جسم فردوسی هزار سال قبل مرد ولی فردوسی بزرگ الان هست متاسفانه ما فقط شجریان کوچک رو درک کردیم و آیندگان شجریانی به غایت عظیم و شگفت انگیز تاریخ و فرهنگ اینطور ساخته میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
روحش شاد
من و همسرم هر دو وکلای دادگستری فقط به دکتر احمدی نژاد و یا شخص مورد حمایت مستقیم ایشان رای میدهیم وگرنه رای بی رای
مدیرانی که بقچه هایشان را بسته اند شرط عقل رو به جا آورده اند چون؛ آنچه نپاید ، دلبستگی را نشاید.
علم الهدی خودش بگه خونش کجاست و چند متری؟
کلا لیست اموال. خود و فرزندانش بده.
مرگ خوبه برا همسایه؟
اگر ترامپ دیوانه دوباره رای بگیرد خیلی ها باید بقچه شون را ببندند - اکثرا باید بروند روسیه و چین . معدود افراد خاص هم که شهروندی اسکاتلند و امریکا و کانادا دارند به بهانه کنفرانس فرستاده می شوند
خدا بگم چیکارتون کنه باز این تبلیغات سوسکا رو گذاشتین توی سایت
صبح اول صبح میاییم یه چار تا خبر بخونیم حالمون رو بهم میزنید - صبحونه رو زهرمارمون میکنید
رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما که در ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی‌توانیم مرتب هر روز با نماینده و یا رئیس مجلس درگیری به وجود بیاریم
چرا؟ مشکلات را به کسی دیگه ربط بدید الانم این بهانه خوبیه!!
آقای رسائی و خود شیفتگی ایشان باعث حیرت است.
ایرانی ها طی ده سال گذشته چقدر فقیر شدند؟
کاهش ۶۵.۲ درصدی مصرف گوشت، کاهش ۳۴.۷ درصدی مصرف برنج، کاهش ۳۵.۳ درصدی مصرف لبنیات در ۱۰ سال. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط مصرف ماهانه گوشت قرمز خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۸ در قیاس با سال ۱۳۹۰ (یعنی در یک بازه ۸ ساله) حدود ۵۱.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. به عبارت ساده تر، ایرانی‌ها در سال ۱۳۹۸ به طور متوسط به اندازه نصف سال ۱۳۹۰ گوشت قرمز مصرف می‌کرده اند و اوضاع قطعاً در سال ۱۳۹۹ وخیم‌تر هم شده است. دهک چهارم درآمدی از این منظر بدترین وضعیت را داشته است و مصرف گوشت قرمز برای خانوار‌های این دهک درآمدی در این فاصله زمانی، حدود ۶۵.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. بر اساس آمار‌های مرکز آمار ایران، متوسط مصرف ماهانه برنج در خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۰ حدود ۳۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر دقت کنید دولت آقای روحانی فقط کارش محدود کردن مردم ایران از هر نظر است، ماشین نخرید، خانه نخرید، ارز نخرید، گوشت نخرید، تخم مرغ نخرید، لوازم خانگی نخرید، پوشاک نخرید، هر چیزی که گران است را نخرید تا ارزان شود و هر شب خبر تایید گران شدن کالاهای ایرانی خارجی، دولتی و خصوصی، اساسی و غیر اساسی و .... از طرف دولت اعلام می شود حالا شما بگویید مردم باید چکار کنند بخرند یا نخرند؟ وقتی کمپین نخریدن ماشین تا ارزان شدن آن از طرف مردم راه افتاد یکی از آقایان گفت این ها ضد انقلاب هستند و دولت فوری اعلام کرد ماشین قسطی می دهد تا همه بتوانند بخرند!!!!!!!!!!!!! مردم فکر نمی کنند همه اینها برای فقیرتر کردن مردم به وسیله دولت است ولی آدرس کاخ سفید را که ما نمی گوییم بی تقصیر است ولی همه تقصیرها هم گردن آنها نیست را به ما می دهند؟
صدا و سیما با پخش خبر و تصویر از شجریان نه تنها اعتباری کسب نمی کند بلکه منفور تر می شود
مجمع تشخیص به دنبال اخراج کردن احمدی نژاد است؟ مگه اصحاب مجمع تشخصیص از خواب احمدی نژاد بیدار شده اند؟ دست مریزاد ولی افسوس و صد افسوس خیلی دیر شده. چون اگر ماهی هم بود، چینی ها چیزی برای ما نگذاشته اند تا بگوییم هر وقت ماهی از آب بگیری تازه است.
کل سیستم مالی وتمام بانک هاتحریم شدند
بیچاره بورس تایه ذره میکشنش بالا ! یه بامبول جدید درمیاد ودوباره کشیده میشه پایین و این روند نزولی درحالیست که دلار هی میکشه بالا !
پس بورس دوطرفه زیان میده هم ارزش سهام سقوط میکنه و هم ارزش ریال سرمایه گذاری شده (:
همانطورکه پیشبینی میشد بورس امروزشنبه ۱۹ مهر فروریخت
خداروشکر (:
چه رای دادنی به کی میخاین رای بدین یکی شبیه احمدی نژاد که منتقدان به اختلاس ودزدی رو حس وخاشاک یاروحانی باتوم کلیدجهنمی اون رنگارنگی ووعده های پوچ باباخسته شدیم وهیچکسی هم عین خیالش نیست
"امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه همه مشکلات با مدیریت جهادی قابل‌حل است " : الان که همه مشکلات حل شده مگه مشکل دیگه ای هم داریم ؟
شنبه ۱۹ مهرساعت ۱۱:۰۸
دلار ۳۰۴۰۰
سکه ۱۵۵۰۰
بورس داره میریزه !
فرزندان شجریان یکی از یکی بهتر فرزندان شما کجا هستند آقای علم الهدی؟؟؟؟ فرزندان بقیه شما کجا هستند؟؟؟؟
آقای روحانی قبل از ریاست جمهوری چه سمت اجرایی بالایی داشته که شورای نگهبان تاییدش کرد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی